A kocsonyafesztiválról

A 2000 évben kitűzött célokat túlszárnyalva, tizenhárom év alatt, 2013. évre a Kocsonyafesztivál Magyarország hatodik-hetedik legismertebb, a téli szezon meghatározó, egyben legnagyobb szabadtéri fesztiválja és vására lett, amely több mint 250.000 látogatót vonzott egy vidéki városba. Két alkalommal kapott Marketing Díjat, 2010-ben Kiválóan minősült a fesztivál auditon, 2011-ben Turisztikai Nívódíjat nyert és harmadik helyezést ért el az országos eseménymarketing kategóriában a Turizmus Trend „Iránytű” kommunikációs versenyén. A Google-keresőben a Kocsonyafesztivál az első helyen jelenik meg, a „kocsonya” kifejezésre pedig népszerű gasztro-oldalakat is megelőzve már a második oldalon látható. A fesztivál turisztikai vonzereje, gazdasági hatása, a “miskolci kocsonya”, Kocsonyafesztivál és Kocsonyafarsang márkaértéke már számokban is mérhető.

A Kocsonyafesztivál a város, a régió számára jelentett és jelent közvetlen és közvetett bevételt, túl azon, hogy egyre több turisztikai szolgáltató, vendéglátó, kézműves, családi vállalkozás, őstermelő számára biztosított jelentős bevételt a turisztikai szempontból is holt szezonnak mondható februárban. A Kocsonyafesztivál kimutatható gazdasági hatása mellett élénkítette a belföldi turizmust, 2009-től pedig már egyértelműen mérhető volt a külföldi érdeklődés növekedése is. A magán kezdeményezésű, oltalom alatt alatt álló Kocsonyafesztivál tudatos értékelvű folyamatos fejlesztése, a minőségi szempontok elsődlegessége erősítette a látogatói elégedettséget – évről évre növekedett a visszatérők aránya – ezáltal a fesztivál pozitív megítélését, amely az imázstranszfer révén a rendezvénynek otthont adó település, régió mellett a névadóra, szponzorokra, reklámozókra is visszahat. A kocsonyafesztivál tudatosan bővítette a turisztikai szolgáltatók megjelenési lehetőségét, teret adott turisztikai termékek, attrakciók, kulturális értékek, programok, helyi különlegességek, civilszervezetek népszerűsítéséhez, rendhagyó, egyedi, vonzó kiállító teret biztosítva a kínálatnak. Mint évadnyitó, szezonnyitó rendezvény komoly lehetőséget biztosított reklámkampányokhoz, értékesítési célú üzleti eseményekhez is egészen 2013 évig.

2014-ben új fejezet nyílt az addig folyamatosan fejlődő és egyre népszerűbb fesztivál történetében. Erről részletesen, dokumentumokkal, izgalmas történetekkel, fényképekkel a hamarosan megjelenő kiadványukból tájékozódhatnak vendégeink, látogatóink. Addig is érdemes követni facebook oldalunkat is. Eltökéltek vagyunk abban, hogy a Kocsonyafesztivál lelkes közössége újra együtt ünnepelhessen Miskolcon! Bízunk benne, hogy 2020 a Kocsonyafesztivál történetének ünnepi éve lesz és együtt élhetjük át a fesztivál történetének legszebb, legemlékezetesebb pillanatait, természetesen a legjobb kocsonyák kíséretében. Rajtunk nem fog múlni! :-)